جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 1 شهریور 1400/ شماره 344
رقابت پ پ ها جان گرفت،صعود دلار نیمایی به 22.900 تومان،ادامه روند افزایش دلار،افزایش یکپارچه قیمت های بازار،مهلت جبران کسری عرضه های شازند و جم و امیرکبیر،صعود برنت به 67 دلار،پایان افزایشی بورس تهران،

 رقابت پ پ ها جان گرفت
مطابق دوشنبه هر هفته معاملات پ پ و پی وی سی در بورس کالا جریان داشت و با توجه به افزایش 285 تومانی قیمت پایه پ پ نساجی و همچین رُشد دلار، رقابت خریداران کالاهای گروه پ پ نساجی نسبت به هفته سوم مرداد افزایش یافت و رقابت های که بین 1 تا 4 درصد بود امروز به 1 تا 9 درصد رسید. رقابت های پ پ شیمیایی نیز بیشتر از هفته سوم مرداد بود و امروز خریداران بین 1 تا 17 درصد را رقابت را در معاملات رقم زدند. گروه پی وی سی هم که چند هفته با قیمت پایه معامله می‌شد امروز در غیبت اروند، معاملاتِ S65 با 4 درصد رقابت صورت گرفت. البته به احتمال زیاد، عرضه های اروند فردا یعنی سه شنبه 2 شهریور انجام شود.

صعود دلار نیمایی به 22.900 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 24 مرداد تا دیروز 67 تومان افزایش پیدا کرده بود، فقط ظرف دیروز تا امروز 264 رشد کرد و به 22 هزار و 936 تومان رسید. با توجه به نرخ دلار صرافی، شتاب گرفتن صعود دلار نیمایی، دور از انتظار نبود.

ادامه روند افزایش دلار
دلار صرافی ملی که دیروز با افزایش 808 تومانی از مرز 26 هزار تومان عبور کرد و به 26 هزار و 729 تومان رسید امروز را هم افزایشی آغاز کرد و با 133 تومان رُشد تا ساعت 15.00، 26 هزار و 862 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز همچنان روند افزایشی داشت و به 27 هزار و 670 تومان رسید.

افزایش یکپارچه قیمت های بازار
به دنبال اوج گیری قیمت دلار، امروز قیمت های بازار، همگی روندی افزایشی داشتند. سنگین اکستروژن، سنگین بادی و سبک خطی رکوردار افزایش قیمت ها بودند و بین 400 تا 1200 تومان افزایش را تجربه کردند. افزایش قیمت در گروه پ پ ها هم شتاب گرفت و بین 500 تا 2000 تومان افزایش در قیمت پ پ های شیمیایی و نساجی نسبت به دیروز ثبت شد.

مهلت جبران کسری عرضه های شازند و جم و امیرکبیر
با نامه دفتر توسعه صنایع پایین دستی، پتروشیمی های جم، امیرکبیر و شازند موظف به جبران کسری عرضه هفته آخر تیرماه سال جاری شده بودند که به علت تعطیلی هفته آخر مرداد این موضوع به تعویق افتاد. احتمالا ظرف هفته جاری و هفته دوم شهریور، کسری عرضه های این مجتمع ها، جبران شود.

صعود برنت به 67 دلار
نفت برنت که معاملات امروز را با صعود به کانال 66 دلار آغاز کرد، در ادامه کار بازار نیز با 2 دلار و 20 سنت افزایش به 67 دلار صعود کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 67 دلار و 38 سنت.

پایان افزایشی بورس تهران
بورس تهران که از ابتدای هفته روی نوار صعود بود امروز در ابتدا کاهشی آغاز کرد اما در نهایت افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با337 واحد رُشد به 1 میلیون و 515هزار صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟